Hijgende en huilende honden.. - Reisverslag uit Kitui, Kenia van Kelly Mettes - WaarBenJij.nu Hijgende en huilende honden.. - Reisverslag uit Kitui, Kenia van Kelly Mettes - WaarBenJij.nu

Hijgende en huilende honden..

Blijf op de hoogte en volg Kelly

22 Oktober 2012 | Kenia, Kitui

Een heerlijk weekend gehad van niks doen. Beetje bankhangen, muziek luisteren, route uitstippelen en naar de supermarkt lopen. Heerlijk pannenkoeken gegeten en opgebakken aardappeltjes. We blijven stug volhouden aan onze eetgewoontes haha.

In de nacht van zondag op maandag hadden we niet zo’n lekkere nacht. Het waren niet de schreeuw vogels die je ’s ochtends om half 7 al wakker schreeuwen (ja echt schreeuwen, niet normaal meer) maar dit keer waren het honden. Ja honden.. en niet gewoon blaffen, maar elkaar half afmaken en janken en alles er op en er aan! Vreselijk geluid… Maar ook hijgende, grommende honden onder je raam kozijntje is ook niet zo’n fijn idee. Ik was al lang blij dat de deur goed dicht kan enz. maar lag nog verstijft in me bed. We hadden ons afval ook buiten gezet (niet zo handig dachten we achteraf) dit was ook helemaal over de hoop gehaald, en mijn kipje uit het restaurant was keurig uitgepakt en opgegeten. Op de vraag waar wij ons afval moeten dumpen ivm de honden wordt er gezegd dat we dit gewoon maar achter ons huisje moeten dumpen. Dat lijkt ons niet zo’n goed idee en we werden later op vuilnisbakken gewezen, dat is beter! Er is ons vanmiddag verteld dat de honden niet gevaarlijk zijn zolang je ze niet aanvalt. Overal wordt hier het vuil gewoon in een kuil gegooid, en eens in de zoveel tijd gaat de fik der in. Gaat lekker stinken met al dat plastic ertussen.

Vorige week op vrijdag hebben we onze bal meegenomen en de kinderen waren er erg blij mee! We zijn veel aan het volleyballen en voetballen. Ook vinden ze het spelletje boompje verwisselen erg leuk. De kinderen hebben echt onwijs veel energie, wel vermoeiend voor ons, maar wel gezellig.

Maandag (vandaag) de hele dag weer op het project. Wat spelletjes gedaan, en ook letter memory (zelf gemaakt!). De jongens vinden het erg lastig om niet vals te spelen haha. Maar het ging de tweede keer al beter. Er was vandaag weer een nieuwe jongen bij, die er al een keer eerder is geweest. Nu zijn er dus 11 kinderen.

We hadden wat cadeau’s en een brief mee van de vorige vrijwilligers mee uit Nederland (Lisa en Tessa). De dropjes vielen erg in de smaak en de brief vonden ze ook erg leuk! De ballonnen gaan we een andere keer gebruiken, niet alles in een keer natuurlijk! De zusters gingen vandaag op bezoek bij een van de kinderen die nu op school zit en ’s middags hadden we daarom het rijk alleen.

Ook hebben we vandaag internet geregeld. We hebben een modem waar een simkaart in past. Op die simkaart staat geld, en via mobiel internet kunnen we nu internetten. We moeten wel een beetje zuinig zijn want anders is het zo op. Ik zal daarom ook niet zo veel foto’s uploaden. Vandaag ook in contact gekomen met Aimee, zij volgt de zelfde minor en zit ook in Kitui. In het weekend gaan we even afspreken om elkaar te zien. Erg leuk dus!

We worden hier erg veel aangesproken met ‘how you doing?’ Wanneer je hier hoi of hallo zegt hoor je ook meteen te vragen hoe het gaat. En in het Engels slaan ze de groet zelf gewoon over en het is meteen hoe is het? Wel een grappig verschil. Kleine kindjes zeggen ook howyadoing? Alsof het één woord is, en ze hebben volgens mij geen flauw idee wat ze nou eigenlijk zeggen. Wel schattig.

We eten zo ver het kan gewoon op het pastoraal center. Net zo makkelijk en niet duur. We hebben hier maar één pitje, je kan wel zelf koken, maar is niet heel handig. De laatste paar keer werd er alleen voor ons gekookt, echt Keniaans maar wel heel lekker en natuurlijk weer veel te veel. Dus uitgehongerd zullen we echt niet zijn aan het einde van deze reis! We sluiten het eten steeds af met een heerlijk kopje warme chocolade melk! En we hopen steeds op onze favoriete serie: Lies that Binds, de GTST van Kenia. Erg grappig om te zien!

Omdat niet alles zo netjes en schoon is in Nederland wordt je zelf ook makkelijker. Zoals bijvoorbeeld gordijntjes gebruiken als handdoek. Het droogt toch wel weer, en waarom moeilijk doen als het makkelijk kan! Haha.

Vandaag maar op tijd ons bed in, want morgen worden we wat eerder opgehaald zodat we naar het voetbal veldje kunnen. Even lekker voetballen en volleyballen.

Dit was het weer voor even! Allemaal bedankt voor de reacties! Erg leuk :D

Groetjes Kelly (Kavata, mijn Keniaanse naam gekregen van de kinderen en betekend de belangrijke :P)

• 22 Oktober 2012 - 20:43

Linda Mettes-Zeinstra:

Hoi kelly,

Weer een leuk reisverslag. Indrukwekkend en wat een ervaring. Geniet ervan en succes. Gr. John,Linda, Max en Manon

• 22 Oktober 2012 - 22:29

Suzanne Folmer:

Hey Kelly, wat een avonturen allemaal! Je schrijft bovendien erg leuk. Ik herken dingen die ik zelf (in soortgelijke mate) vorig jaar tijdens mijn minor heb meegemaakt. Geniet van je tijd daar! Groetjes, Suzanne

• 23 Oktober 2012 - 12:07

Oma.mettes:

kelly wat leuk wat je allemaal vertel,en wat een aparte werled,mooi om het
    mee te maken.veel plezier met je werk .,en tim de groeten ,en tot schrijfs ,doeg van oma

• 23 Oktober 2012 - 16:25

Ada:

hoi Kelly
    Vanmorgen bij je thuis al wat verhalen gehoord en nu alles even gelezen.Je maakt wat mee zeg daar in dat verre land.Geniet ervan en tot schrijfs
    Gr Ada

• 23 Oktober 2012 - 17:00

Mayla:

Haha die kel, afdrogen met gordijnen! :P als ik dat hier zou doen zou je moeder woest worden denk ik!! Geniet er lekker van!
    Ben benieuwd naar je toekomstige avonturen!
    xx

• 24 Oktober 2012 - 09:02

José Wester:

hoi Kelly
    van je moeder gehoord op welke site we je kunnen volgen, alles gelezen, nou je maakt wat mee hoor, we blijven je volgen

gr hans en josé

• 25 Oktober 2012 - 10:12

Nicolien:

Leuke verhalen Kelly! Veel succes nog!

Groetjes Nicolien