Twee keer door Hel in twee dagen! - Reisverslag uit Naivasha, Kenia van Kelly Mettes - WaarBenJij.nu Twee keer door Hel in twee dagen! - Reisverslag uit Naivasha, Kenia van Kelly Mettes - WaarBenJij.nu

Twee keer door Hel in twee dagen!

Blijf op de hoogte en volg Kelly

07 December 2012 | Kenia, Naivasha


Hallo allemaal!

We zijn dan toch echt begonnen aan onze reis. Het afscheid was voor mij een heel dubbel gevoel. Aan de ene kant natuurlijk erg raar dat je de kinderen en alle mensen uit Kitui niet meer gaat zien, maar aan de andere kant erg veel zin om aan onze reis te beginnen. Na veel knuffels en bedankjes moesten we toch echt gaan. Vanuit Kitui werden we gebracht door de zusters naar Nairobi. Sr Anne moest ook in Nairobi zijn dus dat kwam allemaal mooi uit. Vanuit daar hebben ze ons op de matatu (busje) gezet naar Naivasha, onze eerste stop. Na een rit van 1,5 uur met super mooie uitzichten waren we er al. Opzoek naar een hotel, maar die hadden we al vrij snel gevonden. Het is het Wambuku hotel. Alles is erg netjes en goed geregeld. De eerste dag een beetje rond gekeken en de omgeving verkent.

De volgende dag (donderdag) gingen we, naja vooral ik de eerste keer door hel. Haha ja echt waar! We hebben namelijk de mount Longonot beklommen, een ronde gelopen helemaal om de krater heen en weer terug. Het voelde voor mij als hel haha maar ben erg blij dat ik het gedaan heb en dat ik het gered heb. Voor de hele tocht stond totaal 6 uur. Wij hebben het in 4,5 uur gedaan. Voor de klim omhoog stond 1,5 uur maar dit heb ik gedaan in 55 min.! Tim in 45 min. Ik was echt helemaal stuk, hijgend ik kon niet meer toen we bij de rand van de krater aankwamen. Na vijf minuten besloten we weer verder te gaan. Want het hoogste punt was nog niet bereikt. De mount Longonot is een oude vulkaan, met een mega krater, de hele omtrek van de krater is 7,2 km. Wij hebben dit hele rondje gelopen over de toppen van de rand van de krater. Het was super mooi! Echt ge-wel-dig! Er waren stukken wat echt berg beklimmen was, met de afgrond naast/achter je een mega steile rots opklimmen en dit alles zonder gids of hekjes. Haha dat houdt het spannend! Na die ronde gelopen te hebben weer terug naar beneden. Dit ging veel beter, binnen 20 minuten waren we beneden. Er was nog een hele groep Keniaanen en zij brachten ons weer een stukje richting Naivasha, die groep hebben we achtervolgt en ingehaald bij het belkimmen van de berg.

Vanochtend wakker geworden met veel spierpijn natuurlijk, maar dit mocht niet lang duren want vandaag stond Hells Gate op het programma. En ja dit gaan we niet met de bus doen, gewoon op de mountainbike! Hoppa, konden we de spierpijn er weer mooi uitfietsen . Fietsen gehuurd en met een gids door het park gefietst. Best raar om te fietsen tussen zebra's, giraffen, everzwijnen, aapjes en impala's. Een stukje van 8 km gefietst naar de Hells Gorge een kloof uitgeslepen door water en wind. Eerst een stukje naar beneden klimmen en toen door de kloof gelopen, een wandeling van 5 Km. Super mooi ook weer! Heel bijzonder! Er lagen allemaal stukjes lava, natuurlijk wat mee genomen! En er waren ook heet water stroompjes, je kan daar gewoon een eitje koken, helaas hadden we geen eitjes... maar geloof mij het water was heet, echt! Vandaar ook Hells gate, het is de plaats waar de duivel woont en we hebben zelfs zijn badkamer gezien Hells shower en zijn slaapkamer. Dus dat was de tweede keer Hell, ik moet zeggen als Hel er zo uit ziet, vind ik het niet zo erg om er heen te gaan! We kwamen daar trouwens ook weer de groep van gisteren tegen, erg grappig, we hebben al heel veel vrienden hier.

Daarna weer terug gelopen en gefietst. Echt een super mooie rit. Daarna nog even naar het Lake Naivasha geweest, even gekeken en toen weer terug. dat was niet heel bijzonder maar toch even leuk om te zien.

Het reizen zelf gaat goed! Erg makkelijk, alleen zit je af en toe opgevouwen met een dikke vrouw op je schoot, maar het is goed vol te houden hoor. Officieel is er een nieuwe regel ingegaan sinds december dat je niet meer passagiers mag mee nemen dan het aantal plaatsen (wat voor ons nog al logsich is) sommige houden zich er aan, maar de meeste matatu's niet. Wanneer ze je pakken ben je zon 10 duizend dollar kwijt of 10 jaar cel. Maja dat geld voor de chauffeur, dus is voor ons geen paniek.

Nou dit was weer even een korte update! Ik ik probeer jullie op de hoogte te houden!

Groetjes Kelly

  • 07 December 2012 - 18:30

    Daniel:

    Hey Kel,

    Kan me wel voorstellen dat je helemaal bekaf bent na zo'n klim, wel gigantisch mooi daarboven zeg!

    Hells gate ziet er ook prachtig uit, ben erg benieuwd naar de rest van je reis!

    Groetjes,
    Daniel!

  • 08 December 2012 - 16:33

    Ilse:

    Hee kel:),

    Super leuk om weer wat te lezen, ik liep een beetje achter aangezien ik een weekje in Lapland zat:). De foto's zien er echt super gaaf uit, en wat een verschil met hier! Jij in je t-shirt tussen de apen en zebra's, en ik met -27 tussen de rendieren, haha! Ik hoop dat je nog een super mooie tijd hebt en nog super mooie momenten mag meemaken!

    Heel veel plezier en good luck!!

  • 09 December 2012 - 14:35

    Sanne:

    Wat ben je toch een bikkel Kel!! ''Erg makkelijk, alleen zit je af en toe opgevouwen met een dikke vrouw op je schoot, maar het is goed vol te houden hoor'' Haha, ik lachte me rot! Ben je mooi klaar mee!
    Have fun! xxx

  • 10 December 2012 - 17:03

    Oma.mettes:

    Hoi Kelly ,war zie jij toch veel.en nu maar klimmen
    en mooie bergenn zien ,wel eng allemaal.Maar geniet
    er lekker van ,en wij genieten weer van al jou mooie
    verhalen.Doe voorzichtig ,en Tim de groeten.
    Liefs Oma Mettes xxx.

  • 10 December 2012 - 17:03

    Oma.mettes:

    Hoi Kelly ,war zie jij toch veel.en nu maar klimmen
    en mooie bergenn zien ,wel eng allemaal.Maar geniet
    er lekker van ,en wij genieten weer van al jou mooie
    verhalen.Doe voorzichtig ,en Tim de groeten.
    Liefs Oma Mettes xxx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Actief sinds 10 Sept. 2012
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 16725

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2012 - 11 Januari 2013

Kenia, Kitui

Landen bezocht: